Discussion about software development for the old-school Gameboys, ranging from the "Gray brick" to Gameboy Color
(Launched in 2008)
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Hello,everyone. my English is no good, so I post topic in 2 language.
I want to display the background tile map (_SCRN0) transparently under the window tile map (_SCRN1) in the program of RGBDS, but what memory can be operated to realize it?
I would appreciate it if you could answer my questions.
はじめまして。私は英語が苦手なので、英語と日本語で投稿させて頂きます。
RGBDSのプログラムにおいてウィンドウタイルマップ(_SCRN1)の下に背景タイルマップ(_SCRN0)を透過させて表示したいのですが、どのメモリを操作すれば実現できるのでしょうか?
回答頂ければ幸いです。
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This is not possible. The window is always opaque.
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Thank you for replying.
I agreed to see the sample program and the actual work, I will redo UI design again.
返信ありがとうございます。
サンプル作品や実際の作品を見て納得しました、UI設計をやり直してきます。
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